Kabızlık Sebepleri Nelerdir?

Kabızlık başta posadan fakir beslenme, yetersiz sıvı alımı ve hareketsiz yaşam tarzına bağlı meydana gelmekle birlikte aşağıda sıralanan diğer nedenlerde kabızlık durumunda mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır.

-Posadan fakir beslenme

-Yetersiz sıvı alımı

-Hareketsiz yaşam tarzı

-Diyabet, hipotiroidizim,  lupus, skleroderma depresyon gibi hastalıklar

-İlaçlar (psikiyatrik, tansiyon ve bazı narkotik ağrı kesiciler)

-Kalın bağırsağın nörolojik sorunları (Colonic inertia, Hirspung hastalığı gibi)

-Anatomik sorunlar (Rektosel , rektal intusepsiyon, enterosel gibi)

-Kolonda darlıklar (Crhon hastalığı, divertikülit, radyasyona bağlı iskemi ve darlıklar)

-Anal hastalık ve darlık (anal fissür, tromboze hemoroid, enfeksiyon, crhon hastalığı, anal bölge cerrahisi sonrası darlık)

-Kolon, rektum ve anal kanserler

• Kabızlık ne kadar sürerse doktora başvurmalıyım?

Kabızlık birkaç haftadan uzun sürüyorsa, şiddetli karın ağrısı, dışkıda kan, ani kilo kaybı gibi belirtiler varsa doktora başvurulmalıdır.

• Kabızlığı önlemek için ne yapmalıyım?

Lif açısından zengin gıdalar tüketmek, bol su içmek, düzenli egzersiz yapmak ve stresten uzak durmak kabızlığı önlemenin en etkili yollarıdır.

• Kabızlık hamilelikte neden yaygındır?

Hamilelikte hormonlar bağırsakların hareketini yavaşlatabilir ve büyüyen rahim bağırsaklara baskı yaparak kabızlığa neden olabilir.

• Kabızlık çocuklarda yaygın mıdır?

Evet, çocuklarda kabızlık yaygındır. Yetersiz sıvı alımı, düşük lifli diyet ve tuvalet alışkanlıklarındaki değişiklikler çocuklarda kabızlığa neden olabilir.

• Kabızlıkla başa çıkmak için hangi yiyecekler önerilir?

Yulaf, kepekli ekmek, elma, armut, kuru erik, brokoli ve ıspanak gibi lif açısından zengin yiyecekler kabızlığı hafifletmeye yardımcı olabilir.