Endoskopik İşlemler

• Kolonoskopi
  • ERCP

Endoskopi nedir?

Endoskopi kelime olarak endo (iç) ve skopi (kamera) sözcüklerinin birleşmesi ile oluşur. Herhangi bir vücut boşluğun içine kamera ile bakmak anlamına gelir.

Gastroskopi nedir?

Gastroskopi midenin içine ucu ışıklı hortum şeklinde bir kamera ile bakmak anlamına gelir. Kamera görüntüsünün bir ekrana aktarılması sayesinde incelenen kısımlar renkli ve ayrıntılı şekilde incelenebilir.

Gastroskopi yaparken sadece mide değil, yemek borusu ve duodenum denilen onikiparmak bağırsağı da incelenebilir.

Gastroskopi sayesinde hem sözü edilen sindirim sistemleri bölümlerinde ki hastalıkların teşhisi, hem tanı için biyopsi alma imkanı, hem de tedavi etme olanağı buluruz.

Gastroskopi yapmak için en az 8 saatlik bir açlık gerekir. İşlem uyutularak yapılabildiği gibi sadece ağızız içinin lokal olarak uyuşturulması yardımı ile de yapılabilir.

Kolonoskopi nedir?

Kolonoskopi midenin içine ucu ışıklı hortum şeklinde bir kamera ile bakmak anlamına gelir. Kamera görüntüsünün bir ekrana aktarılması sayesinde incelenen kısımlar renkli ve ayrıntılı şekilde incelenebilir.

Kolonoskopi sayesinde kalın bağırsak hastalıklarının hem teşhisi, hem tanı için biyopsi alma imkanı, hem de tedavi etme olanağı sağlanmış olur.

Kolonoskopi yapmadan önce uygun ilaçlar ile bağırsakların tamamen temizlenmesi gerekir. İyi bir bağırsak temizliği etkin bir kolonoskopinin ilk şartıdır.

Kolonoskopi sayesinde kanserleşmeye meyilli polipler kolaylıkla çıkarılabilir ve hastalar bir kolon kanseri riskinden uzaklaşabilirler.

Kolonoskopi işlemleri esnasında hastalar ağrı hissedebildikleri için uyutularak yapılması daha çok konfor sağlar.

Kişilerin hiçbir şikayeti yoksa bile 50 yaşından sonra herkese tarama amaçlı kolonoskopi yapılması önerilir.

ERCP nedir?

ERCP; endoskopik retrograd kolanjio pankreotografi kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kelimedir.

Bu sayede bağırsağın duodenum denilen onkiparmak bölümünde safranın döküldüğü kanaldan girip safra yolu hastalıklarının teşhisi ve tedavisi mümkün olur.

ERCP sayesinde kişiler çok uzun süre yatış gerektiren ve ciddi oranda ölüm ve komplikasyonları yol açan ameliyatlarından kurtulabilirler.

ERCP işlemini sayesinde safra yolunu tıkayan taşlar çıkarılarak hastalar kolaylıkla tedavi edilebilir.

[contact-form-7 404 "Not Found"]